motto

Najpierw wyjaśnijmy wszystko a potem resztę. Lepiej mieć z grubsza rację niż dokładnie się mylić.
Nie lękajcie się !
strach nie jest uczuciem Obywateli lecz poddanych

Przekonaj Wrogów, Sojuszników i Przyjaciół do sprawdzenia
siły nieważnego głosu wyborczego

05 lipca, 2014

konieczność USTAWY o wykonywaniu Władzy Zwierzchniej Narodu

Cywilizacja to niekończący się ciąg potrzeb, których nie potrzebujemy. Mark Twain (właśc. Samuel Langhorne Clemens; 1835–1910) – amerykański pisarz, satyryk, humorysta. 

Konieczność i prawo Narodu do  zgłoszenia inicjatywy ustawodawczej

USTAWA o wykonywaniu Władzy Zwierzchniej Narodu

jest niezbędne i uzasadnione okolicznościami :
1. Zręby struktury, metody działania Bezpośrednich Przedstawicieli Narodu   są w sposób zagmatwany, w wielu miejscach i nie wprost określone w Konstytucji co powoduje interpretowanie tych zapisów przez polityków i prawników w miejsce wykładni.

2. Obywatele Rzeczpospolitej z mocy prawa, na podstawie art. 62 Konstytucji

Art. 62. 1. Obywatel polski ma prawo udziału w referendum oraz prawo wybierania Prezydenta Rzeczypospolitej, posłów, senatorów i przedstawicieli do organów samorządu terytorialnego, jeżeli najpóźniej w dniu głosowania kończy 18 lat.
otrzymują pełnomocnictwo do członkostwa w jedynym organie mającym pełnomocnictwo do sprawowania Władzy Zwierzchniej Narodu, która jest władzą niezależną, niepodzielną, nie podlega ograniczeniom, przekazaniu, zbyciu.
Zgromadzenie Ogólne Przedstawicieli Narodu (nazwa przez analogię do organów sądów w Konstytucji) zatwierdzając Konstytucję, działając jako Mocodawca ( patrz Kodeks Cywilny) powołało organa władzy określając
- zakres ich pełnomocnictwa
- zręby struktury
- metody działania
-sposób udzielania osobom fizycznym pełnomocnictw do uczestniczenia w ich pracach oraz sposób odwoływania tych pełnomocnictw, który jeżeli nie został określony, wynika z przepisów Kodeksu Cywilnego.


W Konstytucji starannie, raczej celowo niż nieświadomie, pominięto nazwę Organu Władzy Zwierzchniej Narodu, a ponad to nie określono

- zrębów struktury
można domniemywać:
 a. okręgi głosowania
 b. Urząd Państwowa Komisja Wyborcza - do przeprowadzenia głosowań

- metod działania
można domniemywać:
 a. ustalenie decyzji organu w okręgach głosowania w głosowaniu powszechnym, równym i bezpośrednim
 b. podjęcie decyzji w referendum, bo prawo udziału w referendum ma każdy członek tego organu


Pełnomocnictwo Zgromadzenia Ogólnego Przedstawicieli Narodu wynika z Art. 6 Konstytucji a jego atrybuty z właściwości Władzy Zwierzchniej i obejmuje całość władz : stanowiąca, wykonawczą i arbitrażową.
Jeżeli organ Zgromadzenie Ogólne Przedstawicieli Narodu udzielił pełnomocnictw innym organom to ma zastosowanie zasada : Nemo plus iuris ad alium transferre potest quam ipse habet (D.50.17.54) – Nie można przenieść na drugiego więcej praw, niż ma się samemu.
I Kodeks Cywilny o stosunkach między mocodawcą a pełnomocnikiem.
Czy organ SUWERENNY może przekazać władzę nad sobą organowi podległemu ? 
Sposób udzielania pełnomocnictw do udziału w jego pracach, z mocy prawa, określony w art. 62 Konstytucji


A poniżej wszystko o referendach i inicjatywie ustawodawczej w Konstytucji
Z atrybutu SUWERENNOŚCI Zgromadzenia Ogólnego Przedstawicieli Narodu wynika, że :
Uprawnienia Sejmu i Prezydenta do ogłoszenia referendum są uprawnieniami incydentalnymi i tyko w ściśle określonych sprawach.
określenia "Zasady i tryb przeprowadzania referendum określa ustawa." i  "Tryb postępowania w tej sprawie określa ustawa." są delegacją do ustalenia techniczno organizacyjnych warunków głosowań i nie mogą wpływać na ich wynik bądź w jakikolwiek sposób ograniczać atrybutów "w głosowaniu powszechnym, równym i bezpośrednim" zarówno co do osobistego głosowania jak też bezpośredniego wskazania pomiotu lub przedmiotu składnego w głosowaniu oświadczenia woli.




Art. 90. 1. Rzeczpospolita Polska może na podstawie umowy międzynarodowej przekazać organizacji międzynarodowej lub organowi międzynarodowemu kompetencje organów władzy państwowej w niektórych sprawach.

3. Wyrażenie zgody na ratyfikację takiej umowy może być uchwalone w referendum ogólnokrajowym zgodnie z przepisem art. 125.

Referendum

Art. 125. 1. W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być przeprowadzone referendum ogólnokrajowe.

2. Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów.

3. Jeżeli w referendum ogólnokrajowym wzięło udział więcej niż połowa uprawnionych do głosowania, wynik referendum jest wiążący.

4. Ważność referendum ogólnokrajowego oraz referendum, o którym mowa w art. 235 ust. 6, stwierdza Sąd Najwyższy.

5. Zasady i tryb przeprowadzania referendum określa ustawa.
Art. 235. 6. Jeżeli ustawa o zmianie Konstytucji dotyczy rozdziałów I, II lub XII, podmioty określone w ust. 1 mogą zażądać, w terminie 45 dni od dnia uchwalenia ustawy przez Senat, przeprowadzenia referendum zatwierdzającego

Art. 118. 2. Inicjatywa ustawodawcza przysługuje również grupie co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu. Tryb postępowania w tej sprawie określa ustawa.

3. Wnioskodawcy przedkładając Sejmowi projekt ustawy, przedstawiają skutki finansowe jej wykonania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz