motto

Najpierw wyjaśnijmy wszystko a potem resztę. Lepiej mieć z grubsza rację niż dokładnie się mylić.
Nie lękajcie się !
strach nie jest uczuciem Obywateli lecz poddanych

Przekonaj Wrogów, Sojuszników i Przyjaciół do sprawdzenia
siły nieważnego głosu wyborczego

29 listopada, 2013

Wyrok TK w sprawie śmieci - Państwo ma pełnić funkcje pomocnicze, subsydiarne, dla obywateli.( Preambuła Konstytucji)


Wyrok Trybunału w sprawie śmieci nie odniósł się do marnotrawienia pieniędzy podatników i obywateli przez chorych na biegunkę legislacyjną posłów, senatorów i Bardzo Drogiego Pana Prezydenta oraz wyposażone w komputery i rejestry mieszkańców urzędy. 
Ceny ustalane przez urzędników są nieuzasadnione niczym inny jak dbałością o własne uposażenia i najczęściej zbędne zatrudnienie!
Względy polityczne i układowe zaważyły na utrzymaniu wprowadzonych ograniczeń swobody konsumentów i prowadzenia działalności gospodarczej.

Państwo ma pełnić funkcje pomocnicze, subsydiarne, dla obywateli.( Preambuła Konstytucji)
Oznacza to, że interwencja państwa w działalność obywateli może zachodzić w sytuacji gdy obywatel lub ich grupa nie mogą zrealizować jakiegoś pożytecznego celu.
Państwo nie może zastępować obywateli lecz pełnić funkcje pomocniczą organizacyjną bądź finansową lub w przypadku dużych celów, składowiska odpadów, zorganizować cały proces inwestycyjny uwzględniając słuszne potrzeby i zdanie obywateli.
Państwo nie może ograniczać swobody gospodarczej obywateli jako konsumentów lub jako prowadzących działalność gospodarczą.(Art. 31. Konstytucji)
Gospodarka odpadami jest przykładem
  • słusznej potrzeby
  • konieczności interwencji państwa
  • wprowadzenia ustawą nieuzasadnionych oraz nadmiernych i niejasnych ograniczeń konsumentów i przedsiębiorców.
Skutkiem jest nieuzasadnione podwyżka kosztów utrzymania obywateli, stworzenie mafii śmieciowych, nieuzasadniony wzrost liczby urzędników lub powstanie zbędnych spółek gminnych, trwonienie pieniędzy na organizowanie przetargów gdy zawarcie bezpośrednio umów między obywatelem a przedsiębiorcą jest znacząco mniej kosztowne. Kosztuje mniej ńiż obowiązek złożenia deklaracji i następnie obsługa opłat.
Nota  bene  ile kosztuje wprowadzenie ustawy „śmieciowej”? Przetargi, deklaracje, obsługa opłat ??? Kto wie niech napisze!
Każdy obywatel potrafi :
  • posegregować odpady zgodnie z jasnymi i prostymi zasadami
  • zbierać je do pojemników lub worków
  • dostarczyć własnym transportem lub w porozumieniu i wspólnie z grupą obywateli, do zbiorczych punktów ich gromadzenia lub zawierając umowę z licencjonowanym przedsiębiorstwem
Więc interwencja państwa w proces gospodarowania przez obywatela lub ich grupy odpadami musi się ograniczyć do :
  • permanentnego nauczania obywateli wiedzy o oddziaływaniu ludzi na środowisko i sposobach ograniczania niekorzystnych skutków antropogenicznych ( mających źródło w działalności człowieka). Nie może ta działalność ograniczać się do : pouczeń, straszenia karami, propagandy, biegunki legislacyjnej niezrozumiałej i nie do przyswojenia dla przeciętnego obywatela
  • nadzorowania cen składowania i utylizacji odpadów
  • określenia minimalnych norm obowiązujących obywateli i przedsiębiorców : częstotliwość odbioru odpadów, rodzaje segregowanych odpadów
  • określenia norm sanitarnych przechowywania zgromadzonych odpadów
  • organizowania sieci punktów zbiorczego gromadzenia odpadów przejściowe (pojemniki) i końcowe , w tym inwestycje w składowiska, utylizację odpadów niebezpiecznych, spalarnie
  • w przedsiębiorstwach zajmujących się gospodarowaniem odpadami wprost określić jednoosobową nieprzenoszalną i niepodzielną odpowiedzialność kierownika zakładu
  • rejestr przedsiębiorców zajmujących się gospodarką odpadami istnieje i jego obsługa jest opłacana przez zarejestrowane podmioty.
    Więc przenoszenie tych kosztów na obywateli jest bezprawne!
  • współpraca z przedsiębiorcami zajmującymi się gospodarowaniem odpadami i ich kontrola, w szczególności przestrzeganie norm ochrony środowiska, sprawozdawczość, lista umów z konsumentami i jej aktualizacja, usługi bez umowy
  • dane do planowania czy kontroli państwo może uzyskać przez odpowiednie zmiany w sprawozdawczości przedsiębiorstw dla GUS lub gminy rejestrującej ich działalność.
    Obecnie są one zadaniami gmin i środki na tą działalność gminy posiadają. Dodatkowe opłaty od obywateli nie mają więc uzasadnienia faktycznego.
  • dane o podmiotach obowiązanych do gospodarowania wytwarzanymi odpadami przez obywateli lub ich grupy państwo posiada w rejestrach np. podatkowych właścicieli nieruchomości czy w księgach wieczystych.
  • Istnieją systemy informatyczne dostępne gminom więc obciążanie obywateli dodatkowymi kosztami nie znajduje uzasadnienia w stanie faktycznym.
  • kontrola wykonania obowiązku gospodarowania odpadami przez obywateli na podstawie zawartych umów, rachunków za dostarczone odpady komunalne.
  • Była dotychczas prowadzona i środki gminy posiadają. Brak podstaw faktycznych na dodatkowe obciążenie finansowe obywateli.
  • Wprowadzenie różnych jednostek pomiaru dla wytwarzanych odpadów a dla przyjmowanych jest źródłem powstawania niezgodności między ilością zgromadzonych odpadów a przewożonych i składowanych. Jest podstawą manipulacji ceną odbieranych odpadów.
  • rozwiązanie – ważenie odbieranych śmieci - opublikowałem część I i część II.
  • propozycja rozwiązuje problem rejestracji wykonania usług oraz ilości odebranych odpadów

wprowadzić losowaną ławę przysięgłych dla rozpatrywania spraw w korporacjach prawniczych i innych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz