Wyrok Trybunału w sprawie śmieci nie odniósł się do marnotrawienia pieniędzy podatników i obywateli przez chorych na biegunkę legislacyjną posłów, senatorów i Bardzo Drogiego Pana Prezydenta oraz wyposażone w komputery i rejestry mieszkańców urzędy.
Ceny ustalane przez urzędników są nieuzasadnione niczym inny jak dbałością o własne uposażenia i najczęściej zbędne zatrudnienie!
Względy polityczne i układowe zaważyły na utrzymaniu wprowadzonych ograniczeń swobody konsumentów i prowadzenia działalności gospodarczej.
Państwo
ma pełnić funkcje pomocnicze,
subsydiarne, dla obywateli.( Preambuła Konstytucji)
Oznacza
to, że interwencja państwa w działalność obywateli może zachodzić w sytuacji
gdy obywatel lub ich grupa nie mogą zrealizować jakiegoś pożytecznego celu.
Państwo
nie może zastępować obywateli lecz pełnić funkcje pomocniczą organizacyjną bądź
finansową lub w przypadku dużych celów, składowiska odpadów, zorganizować cały
proces inwestycyjny uwzględniając słuszne potrzeby i zdanie obywateli.
Państwo
nie może ograniczać swobody gospodarczej obywateli jako konsumentów lub jako
prowadzących działalność gospodarczą.(Art. 31. Konstytucji)
Gospodarka odpadami jest przykładem
- słusznej potrzeby
- konieczności interwencji państwa
- wprowadzenia ustawą nieuzasadnionych oraz nadmiernych i niejasnych ograniczeń konsumentów i przedsiębiorców.
Skutkiem jest nieuzasadnione podwyżka kosztów utrzymania
obywateli, stworzenie mafii śmieciowych, nieuzasadniony wzrost liczby
urzędników lub powstanie zbędnych spółek gminnych, trwonienie pieniędzy na
organizowanie przetargów gdy zawarcie bezpośrednio umów między obywatelem a
przedsiębiorcą jest znacząco mniej kosztowne. Kosztuje mniej ńiż obowiązek
złożenia deklaracji i następnie obsługa opłat.
Nota
bene ile kosztuje
wprowadzenie ustawy „śmieciowej”? Przetargi, deklaracje, obsługa opłat ??? Kto
wie niech napisze!
Każdy
obywatel potrafi :
- posegregować odpady zgodnie z jasnymi i prostymi zasadami
- zbierać je do pojemników lub worków
- dostarczyć własnym transportem lub w porozumieniu i wspólnie z grupą obywateli, do zbiorczych punktów ich gromadzenia lub zawierając umowę z licencjonowanym przedsiębiorstwem
Więc
interwencja państwa w proces gospodarowania przez obywatela lub ich grupy odpadami
musi się ograniczyć do :
- permanentnego nauczania obywateli wiedzy o oddziaływaniu ludzi na środowisko i sposobach ograniczania niekorzystnych skutków antropogenicznych ( mających źródło w działalności człowieka). Nie może ta działalność ograniczać się do : pouczeń, straszenia karami, propagandy, biegunki legislacyjnej niezrozumiałej i nie do przyswojenia dla przeciętnego obywatela
- nadzorowania cen składowania i utylizacji odpadów
- określenia minimalnych norm obowiązujących obywateli i przedsiębiorców : częstotliwość odbioru odpadów, rodzaje segregowanych odpadów
- określenia norm sanitarnych przechowywania zgromadzonych odpadów
- organizowania sieci punktów zbiorczego gromadzenia odpadów przejściowe (pojemniki) i końcowe , w tym inwestycje w składowiska, utylizację odpadów niebezpiecznych, spalarnie
- w przedsiębiorstwach zajmujących się gospodarowaniem odpadami wprost określić jednoosobową nieprzenoszalną i niepodzielną odpowiedzialność kierownika zakładu
- rejestr przedsiębiorców zajmujących się gospodarką odpadami istnieje i jego
obsługa jest opłacana przez zarejestrowane podmioty.
Więc przenoszenie tych kosztów na obywateli jest bezprawne! - współpraca z przedsiębiorcami zajmującymi się gospodarowaniem odpadami i ich kontrola, w szczególności przestrzeganie norm ochrony środowiska, sprawozdawczość, lista umów z konsumentami i jej aktualizacja, usługi bez umowy
- dane do planowania czy kontroli państwo może uzyskać przez odpowiednie zmiany w
sprawozdawczości przedsiębiorstw dla GUS lub gminy rejestrującej ich
działalność.
Obecnie są one zadaniami gmin i środki na tą działalność gminy posiadają. Dodatkowe opłaty od obywateli nie mają więc uzasadnienia faktycznego. - dane o podmiotach obowiązanych do gospodarowania wytwarzanymi odpadami przez obywateli lub ich grupy państwo posiada w rejestrach np. podatkowych właścicieli nieruchomości czy w księgach wieczystych.
- Istnieją systemy informatyczne dostępne gminom więc obciążanie obywateli dodatkowymi kosztami nie znajduje uzasadnienia w stanie faktycznym.
- kontrola wykonania obowiązku gospodarowania odpadami przez obywateli na podstawie zawartych umów, rachunków za dostarczone odpady komunalne.
- Była dotychczas prowadzona i środki gminy posiadają. Brak podstaw faktycznych na dodatkowe obciążenie finansowe obywateli.
- Wprowadzenie różnych jednostek pomiaru dla wytwarzanych odpadów a dla przyjmowanych jest źródłem powstawania niezgodności między ilością zgromadzonych odpadów a przewożonych i składowanych. Jest podstawą manipulacji ceną odbieranych odpadów.
- rozwiązanie – ważenie odbieranych śmieci - opublikowałem część I i część II.
- propozycja rozwiązuje problem rejestracji wykonania usług oraz ilości odebranych odpadów
wprowadzić
losowaną ławę przysięgłych dla rozpatrywania spraw w korporacjach prawniczych i
innych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz