motto

Najpierw wyjaśnijmy wszystko a potem resztę. Lepiej mieć z grubsza rację niż dokładnie się mylić.
Nie lękajcie się !
strach nie jest uczuciem Obywateli lecz poddanych

Przekonaj Wrogów, Sojuszników i Przyjaciół do sprawdzenia
siły nieważnego głosu wyborczego

24 lipca, 2013

Oświecanie Braci Ciemnogodzian (1)

antycypacja -  wyprzedzanie, przewidywanie, zakładanie czegoś jeszcze nie istniejącego; pogląd jeszcze nie udowodniony, ale słuszny i znajdujący później swoje potwierdzenie (słownik Kopalińskiego)

  • Więc antycypuję, że najskuteczniejsza, natychmiast dostępną metodą obalenia władzy jest pójście do lokalu wyborczego i oddanie w najbliższych wyborach oczywiście nieważnego głosu.

praemonitus praemunitus (łac.) ostrzeżony uzbrojony; zawczasu ostrzeżony (jest) na czas uzbrojony ( sentencja wojskowa; wywiad, wiedza, wiadomości są jak oręż)

  • Krótki kurs samoobrony intelektualnej autor: Normand Baillargeon 
"Ideą tej książki jest zasada, że każdy obywatel demokratycznego kraju powinien myśleć samodzielnie, kiedy podejmuje jakieś decyzje czy wybory. Powinien też rozumieć funkcjonowanie mediów, znać podstawowe zasady dyskusji, sposoby uzasadniania przekonań politycznych czy ekonomicznych i chwyty stosowane przez populistów.

Niestety nie zawsze tak jest. Wielu ludzi nadal okazuje się bezradnym wobec demagogii polityków czy zalewu informacji w mediach. Na dodatek wielu wciąż jest na bakier z racjonalnym myśleniem, stosuje się do horoskopów albo poddaje niesprawdzonym praktykom medycznym."(cyt.recenzja)

Kanadyjski logik i filozof proponuje w swojej książce skuteczną metodę samoobrony przed nieuczciwymi politykami, stronniczymi mediami, fałszywymi ekspertami i wszelkiego rodzaju intelektualnymi hochsztaplerami. Jest to sztuka krytycznego myślenia. Składa się na nią zdrowy sceptycyzm, znajomość podstawowych zasad oceniania i argumentowania oraz najczęstszych technik manipulacji. Niniejsza książka zawiera kompendium wiedzy, które powinno uzbroić każdego człowieka w narzędzia do samodzielnego i racjonalnego myślenia i wydawania trafnych ocen. cyt.recenzja"

Sposoby polegające na legalistycznym użyciu immanentnych praw Władzy Zwierzchniej Narodu do REFERENDUM lub Obywatelskiej INICJATYWY USTAWODAWCZEJ jako zależne, bezprawnie (Naród jest Suwerenem przedstawicieli !!), od przedstawicieli nie są skuteczne, a raczej mogą być bezpodstawnie utrącane. Ponad to wymagają zmobilizowania bardzo dużej liczby Obywateli i licznego zespołu wykonującego.

  • immanentny będący wewnątrz czego, tkwiący w czym, właściwy z natury danemu zjawisku, nie wynikający z działania czynników zewn., Etym.immanens od pozostawać na miejscu; zamieszkiwać (słownik Kopalińskiego)

Dowód : wszystkie dotychczas złożone wnioski o referendum lub inicjatywy ustawodawcze zostały udaremnione przez przedstawicieli. Skutkiem tego jest brak szerszego poparcia dla kolejnych daremnych, nieskutecznych prób takich działań.


(Gene Sharp Walka bez użycia przemocy)
  • Dlatego tyrania „rozwija się tylko przez ignorancję, niezorganizowanie, przyzwolenie, pomoc i współpracę z tyranem, która pozwala mu dzierżyć władzę i przekształcać ludzi w instrument przemocy.

Przez tyranię rozumiem nieliczną (u nas kadrowo 230 000 osób) zorganizowaną grupę obywateli sprawującą nie dającą się kontrolować władzę. Reprezentują interesy grup - partykularne - korporacji, finansistów, międzynarodowych karteli i porozumień. Opanowawszy organ ustawodawczy stworzyli i nadal tworzą coraz bardziej szczegółowe prawa poddające jakąkolwiek działalność obywateli kontroli podległej im sekty urzędników pielęgnując niezwykle starannie zabobon państwa prawnego. Starannie ograniczając, utrudniając i pomijając faktyczną realizację praw obywateli do kontroli władzy.
Argumenty, że Naród zatwierdził Konstytucję, Naród wybrał przedstawicieli są ordynarnymi sofizmatami w trującym sosie erystycznym.
Naród nie zatwierdził Kodeksu Wyborczego (zbiór przepisów o wykonywaniu fundamentalnego prawa Narodu w stosunku do przedstawicieli) uchwalonego przez podległych Mu przedstawicieli więc kodeks przyjęty został z pogwałceniem zasady bezstronności organu i hierarchii władzy : nemo judex in causa sua - nikt nie może być sędzią we własnej sprawie.

Sejm powinien zostać wyłączony z urzędu z udziału w tej sprawie jeżeli regulacja obejmuje inne niż techniczno-organizacyjne zagadnienia.

  • "władza wyrasta ze wszystkich grup społecznych w państwie
  • zależność władzy od pomocy i współpracy najróżniejszych instytucji i grup społecznych, a że ta nigdy nie jest dana na zawsze i może być w każdej chwili wycofana, tedy władza z natury swej jest nietrwała i zmienna.
  • Korzenie władzy politycznej sięgają bowiem głębiej niż formalna struktura państwa i dotykają rozległych obszarów społecznych. Prawda, iż władza poszczególnych jednostek lub grup nie wywodzi się z nich samych, lecz musi być dana z zewnątrz, jest często ignorowana. Oczywiste jest przy tym, iż poszczególne osoby są bardziej zdolne, bardziej inteligentne, budzą większe zaufanie niż inne. Nie zmienia to faktu, że władza rządzących ma źródła w społeczeństwie. Rządzący muszą bowiem być zdolni do kształtowania zachowań innych osób, muszą być zdolni do korzystania z ogromnych zasobów danego kraju, tak ludzkich jak i materialnych, muszą utrzymywać aparat przemocy i kierować państwową biurokracją.
  • Źródła władzy
    1) Autorytet, Autorytet rządzących w społeczeństwie jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na władzę. Może on być definiowany jako możliwość rządzenia, czy też oddziaływania i wpływania na zachowania innych w wyniku ich dobrowolnej akceptacji". Władza posiadająca autorytet nie musi uciekać się do stosowania przemocy.

    2)Zasoby ludzkie. Rządzący uzależnieni są od ilości osób, które są im posłuszne lub z nimi bardziej lub mniej bezpośrednio współpracują. Wiele zależy od tego, jak dużą część społeczeństwa oni stanowią i w jakie formy organizacyjne są ujęci.

    3)Wiedza i umiejętności. Siła władzy zależy od zdolności, wiedzy i umiejętności osób z nią współpracujących oraz od stosunku tej wiedzy i zdolności do aktualnych potrzeb rządu.

    4)Czynniki niewymierne. Czynniki psychiczne i ideologiczne, takie jak zwyczaje, ogólny stosunek do posłuszeństwa i podporządkowania, istnienie wspólnej wiary, misji czy ideologii, wszystko to wpływa na charakter panowania władzy nad społeczeństwem.

    5)Zasoby materialne. Stopień, w jakim rządzący kontrolują własność, zasoby surowcowe i środki finansowe, system gospodarczy, środki komunikacji i transportu współokreśla granice władzy rządu.

    6)Sankcje. Ostatnim ważnym źródłem władzy jest typ i za kres sankcji pozostających w dyspozycji panujących. Stosowane są one zarówno w konflikcie z własnym społeczeństwem, jak też w konfliktach z innymi ośrodkami władzy. Sankcje zazwyczaj (choć niekoniecznie) polegają na przymusie i ich celem jest karanie lub odstraszanie (np. więzienia, egzekucje). Stosuje się je tak w kontekście krajowym, jak i międzynarodowym.

    • Dlaczego ludzie są posłuszni?
    1) Zwyczaj.

    2)Obawa przed sankcjami.

    3)Powinność moralna.

    4) Korzyść własna

    5)Psychiczna identyfikacja z rządem.

    6)Obszary obojętności. Na co dzień ludzie nie stosują się do wszystkich praw i poleceń władzy z równym entuzjazmem i sumiennością. Nie oznacza to wszakże, iż prawa, które nie budzą społecznego entuzjazmu, są realizowane niewłaściwie i to na wet wtedy, gdy nie istnieje groźba sankcji. Dzieje się tak dla tego, iż zawsze istnieje określona sfera społecznej obojętności wewnątrz której jednostka akceptuje polecenia bez specjalnego zastanawiania się nad ich prawomocnością.

    7)Brak wiary rządzonych we własne siły.

    • Istnieją zatem trzy podstawowe czynniki, które określają stopień ograniczenia władzy. Są to:

    1.  Siła woli społeczeństwa, by kontrolować władzę,
    2.  siła niezależnych instytucji i organizacji rządzonych,
    3.  zdolność rządzonych do wycofania swego przyzwolenia i współpracy w stosunku do władzy."

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz