Cały gmach sprawowania władzy
przez kartel polityków, uzurpujący sobie
prawo wykonywania Władzy Zwierzchniej Narodu, jest zbudowany na rusztowaniu
zakłamanej interpretacji prawa - w
przeciwieństwie do wykładni prawa.
Jak w każdej konstrukcji
inżynierskiej istnieje jeden lub kilka elementów, które wystarczy usunąć aby
runęła grzebiąc opierających się na niej.
Będące na usługach rządu
kauzyperdy i współpracujący z rządem prawnicy rozpowszechniają zabobony.
W ramach kursu samoobrony
intelektualnej warto przeczytać Bochenski_100-Zabobonow.htm
. Pozna się znaczenie, konotację 100 słów. Można się nie zgadzać ze wszystkimi
tezami autora ale uzyskuje się broń w postaci odporności na część zabobonów.
Jednym z zabobonów jest zabobon o wyłączności prawa zarządzania
Referendum dla Sejmu lub Prezydenta działającego „wspólnie i w
porozumieniu” z Senatem
Oto tekst z Ustawy (akt prawny o mocy jak każda inna
ustawa) Zasadniczej
Art 90 ust. 3. Wyrażenie zgody na ratyfikację takiej umowy może być uchwalone w referendum ogólnokrajowym zgodnie z przepisem art. 125.Art. 125. 1. W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być przeprowadzone referendum ogólnokrajowe.2. Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów.Art 235. 1. Projekt ustawy o zmianie Konstytucji może przedłożyć co najmniej 1/5 ustawowej liczby posłów, Senat lub Prezydent Rzeczypospolitej.6. Jeżeli ustawa o zmianie Konstytucji dotyczy rozdziałów I, II lub XII, podmioty określone w ust. 1 mogą zażądać, w terminie 45 dni od dnia uchwalenia ustawy przez Senat, przeprowadzenia referendum zatwierdzającego. Z wnioskiem w tej sprawie podmioty te zwracają się do Marszałka Sejmu, który zarządza niezwłocznie przeprowadzenie referendum w ciągu 60 dni od dnia złożenia wniosku. Zmiana Konstytucji zostaje przyjęta, jeżeli za tą zmianą opowiedziała się większość głosujących.
1. Władza Zwierzchnia (
suwerenna) należy do Narodu. Jest władzą absolutną : niezależną, nieprzekazywalną.
2. Władza jest wykonywana przez
organa władzy
3. Każdy organ władzy jest
pełnomocnikiem organu nadrzędnego.
4. Stosunki miedzy nimi oparte
są na przepisach Kodeksu Cywilnego : mocodawca – pełnomocnik.
5. Organ nadrzędny, w akcie prawnym,
- udziela pełnomocnictw, których zakres nie może przekraczać jego pełnomocnictw
- określa zasady struktury organizacyjnej
- określa metody działania
- określa sposób udzielania i odwoływania pełnomocnictw osobom do pracy w organie
- udziela pełnomocnictw, których zakres nie może przekraczać jego pełnomocnictw
- określa zasady struktury organizacyjnej
- określa metody działania
- określa sposób udzielania i odwoływania pełnomocnictw osobom do pracy w organie
6. Organ nadrzędny zarządza
organem podległym metodą nadzoru
7. Organ z zewnętrznymi i zwierzchnimi
organami oddziałowywuje metodami opinii i kontroli
8. Organ działa na podstawie i
zgodnie z przepisami prawa.
9. Do wykonywania Władzy
Zwierzchniej z mocy prawa, powołany jest ogół wyborców, który nazwę, aby go
spersonalizować, Przedstawicielstwem Narodu.
10. Organ ten upoważniony jest
do wykonywania pełni władzy zwierzchniej, w której skład wchodzą władze :
ustawodawcza, wykonawcza, sądownicza.
11. Na członków, z mocy prawa,
powoływani są obywatele, którzy ukończyli 18 lat otrzymujący mandat Wyborcy ,do
uczestniczenia w pracach organu i powoływanych przez niego organów.
11. Swoją władzę
Przedstawicielstwo Narodu sprawuje przez
powołanie, mocą ustaw, organów i udzielenie im pełnomocnictw: Sejm, Senat, Prezydent,
Rząd, Sądy, Trybunały.
12. Pełnomocnictwa nie mogą
obejmować, pod rygorem utraty zwierzchności, czynności władczych w stosunku do
wykonywania praw Władzy Zwierzchniej.
13. Swoje prawa zwierzchnie
wykonuje przez tworzone w tym celu organa mocą
złożenia oświadczeń woli o ich wykonaniu przez reprezentatywną liczbę Wyborców
lub stałe organy do wykonywania stałych czynności – np.
udzielanie pełnomocnictw do udziału w pracach sejmu, senatu, prezydenta, posłów
do UE zwane wyborami. Z mocy Kodeksu Wyborczego tworzone są organa wyborcze Przedstawicielstwa Narodu
nazwane Okręgiem Wyborczym.
Organa Przedstawicielstwa Narodu, wykonujące jego niezależną od nikogo władzę powstają
- referendalne, z mocy ustawy o referendum ogólnokrajowym,
- ustawodawcze, z mocy ustawy o inicjatywie ustawodawczej
Organa Przedstawicielstwa Narodu, wykonujące jego niezależną od nikogo władzę powstają
- referendalne, z mocy ustawy o referendum ogólnokrajowym,
- ustawodawcze, z mocy ustawy o inicjatywie ustawodawczej
14. Powołanie organu
Referendalnego i zarządzenie referendum
jest wyłącznym prawem reprezentatywnej liczby Wyborców i następuje z mocy ustawy
o referendum. Nie może go zarządzić żaden organ, bo nie ma pełnomocnictw.
15. Wyjątek stanowią artykuły 95,
125 i 235 Ustawy Zasadniczej. Umożliwiają organom władzy poddanie pod
rozstrzygającą decyzję Przedstawicielstwa Narodu wyłącznie spraw ściśle określonych, przez jednoznacznie określone
organa, w określony sposób. Organem referendalnym jest uprawniony do
zarządzenia podmiot.
Jest to pełnomocnictwo ograniczone przedmiotowo i podmiotowo.
Jest to pełnomocnictwo ograniczone przedmiotowo i podmiotowo.
16. ust. 2 Art.125 nie jest
przepisem samoistnym. Określa podmioty uprawnione do zarządzenia
referendów w sprawach określonych przepisach art.95 i art.125 ust.1. Tylko tyle.
Wykładnia rozszerzająca jest zabroniona przez brak podstaw w udzielonym organom
pełnomocnictwie.
Musi być stosowany wyłącznie w kontekście całego artykułu.
Musi być stosowany wyłącznie w kontekście całego artykułu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz