motto

Najpierw wyjaśnijmy wszystko a potem resztę. Lepiej mieć z grubsza rację niż dokładnie się mylić.
Nie lękajcie się !
strach nie jest uczuciem Obywateli lecz poddanych

Przekonaj Wrogów, Sojuszników i Przyjaciół do sprawdzenia
siły nieważnego głosu wyborczego

13 listopada, 2013

ust. 2 Art.125 Ustawy Zasadniczej nie jest przepisem samoistnym a nierozerwalne związany z całym artykułem


Cały gmach sprawowania władzy przez kartel polityków, uzurpujący sobie prawo wykonywania Władzy Zwierzchniej Narodu, jest zbudowany na rusztowaniu zakłamanej interpretacji prawa - w przeciwieństwie do wykładni prawa.
Jak w każdej konstrukcji inżynierskiej istnieje jeden lub kilka elementów, które wystarczy usunąć aby runęła grzebiąc opierających się na niej.
Będące na usługach rządu kauzyperdy i współpracujący z rządem prawnicy rozpowszechniają zabobony.
W ramach kursu samoobrony intelektualnej warto przeczytać Bochenski_100-Zabobonow.htm . Pozna się znaczenie, konotację 100 słów. Można się nie zgadzać ze wszystkimi tezami autora ale uzyskuje się broń w postaci odporności na część zabobonów.
Jednym z zabobonów jest zabobon o wyłączności prawa zarządzania Referendum dla Sejmu lub Prezydenta działającego „wspólnie i w porozumieniu” z Senatem
Oto tekst z Ustawy (akt prawny o mocy jak każda inna ustawa) Zasadniczej
Art 90 ust. 3. Wyrażenie zgody na ratyfikację takiej umowy może być uchwalone w referendum ogólnokrajowym zgodnie z przepisem art. 125.
Art. 125. 1. W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być przeprowadzone referendum ogólnokrajowe.
2. Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby senatorów.
Art 235. 1. Projekt ustawy o zmianie Konstytucji może przedłożyć co najmniej 1/5 ustawowej liczby posłów, Senat lub Prezydent Rzeczypospolitej.
6. Jeżeli ustawa o zmianie Konstytucji dotyczy rozdziałów I, II lub XII, podmioty określone w ust. 1 mogą zażądać, w terminie 45 dni od dnia uchwalenia ustawy przez Senat, przeprowadzenia referendum zatwierdzającego. Z wnioskiem w tej sprawie podmioty te zwracają się do Marszałka Sejmu, który zarządza niezwłocznie przeprowadzenie referendum w ciągu 60 dni od dnia złożenia wniosku. Zmiana Konstytucji zostaje przyjęta, jeżeli za tą zmianą opowiedziała się większość głosujących.
1. Władza Zwierzchnia ( suwerenna) należy do Narodu. Jest władzą absolutną : niezależną, nieprzekazywalną.
2. Władza jest wykonywana przez organa władzy
3. Każdy organ władzy jest pełnomocnikiem organu nadrzędnego.
4. Stosunki miedzy nimi oparte są na przepisach Kodeksu Cywilnego : mocodawca – pełnomocnik.
5. Organ nadrzędny, w akcie prawnym,
- udziela pełnomocnictw, których zakres nie może przekraczać jego pełnomocnictw
- określa zasady struktury organizacyjnej
- określa metody działania
- określa sposób udzielania i odwoływania pełnomocnictw osobom do pracy w organie
6. Organ nadrzędny zarządza organem podległym metodą nadzoru
7. Organ z zewnętrznymi i zwierzchnimi organami oddziałowywuje metodami opinii i kontroli
8. Organ działa na podstawie i zgodnie z przepisami prawa.
9. Do wykonywania Władzy Zwierzchniej z mocy prawa, powołany jest ogół wyborców, który nazwę, aby go spersonalizować, Przedstawicielstwem Narodu.
10. Organ ten upoważniony jest do wykonywania pełni władzy zwierzchniej, w której skład wchodzą władze : ustawodawcza, wykonawcza, sądownicza.
11. Na członków, z mocy prawa, powoływani są obywatele, którzy ukończyli 18 lat otrzymujący mandat Wyborcy ,do uczestniczenia w pracach organu i powoływanych przez niego organów.
11. Swoją władzę Przedstawicielstwo Narodu  sprawuje przez powołanie, mocą ustaw, organów i udzielenie im pełnomocnictw: Sejm, Senat, Prezydent, Rząd, Sądy, Trybunały.
12. Pełnomocnictwa nie mogą obejmować, pod rygorem utraty zwierzchności, czynności władczych w stosunku do wykonywania praw Władzy Zwierzchniej.
13. Swoje prawa zwierzchnie wykonuje przez tworzone w tym celu organa mocą złożenia oświadczeń woli o ich wykonaniu przez reprezentatywną liczbę Wyborców lub stałe organy do wykonywania stałych czynności – np.  udzielanie pełnomocnictw do udziału w pracach sejmu, senatu, prezydenta, posłów do UE zwane wyborami. Z mocy Kodeksu Wyborczego tworzone są organa wyborcze Przedstawicielstwa Narodu nazwane Okręgiem Wyborczym.
Organa Przedstawicielstwa Narodu, wykonujące jego niezależną od nikogo władzę powstają
- referendalne, z mocy ustawy o referendum ogólnokrajowym,
- ustawodawcze, z mocy ustawy o inicjatywie ustawodawczej
14. Powołanie organu Referendalnego i zarządzenie referendum jest wyłącznym prawem reprezentatywnej liczby Wyborców i następuje z mocy ustawy o referendum. Nie może go zarządzić żaden organ, bo nie ma pełnomocnictw.
15. Wyjątek stanowią artykuły 95, 125 i 235 Ustawy Zasadniczej. Umożliwiają organom władzy poddanie pod rozstrzygającą decyzję Przedstawicielstwa Narodu wyłącznie spraw ściśle określonych, przez jednoznacznie określone organa, w określony sposób. Organem referendalnym jest uprawniony do zarządzenia podmiot.
Jest to pełnomocnictwo ograniczone przedmiotowo i podmiotowo.
16. ust. 2 Art.125 nie jest przepisem samoistnym. Określa podmioty uprawnione do zarządzenia referendów w sprawach określonych przepisach art.95 i art.125 ust.1. Tylko tyle. Wykładnia rozszerzająca jest zabroniona przez brak podstaw w udzielonym organom pełnomocnictwie.
Musi być stosowany wyłącznie w kontekście całego artykułu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz