motto

Najpierw wyjaśnijmy wszystko a potem resztę. Lepiej mieć z grubsza rację niż dokładnie się mylić.
Nie lękajcie się !
strach nie jest uczuciem Obywateli lecz poddanych

Przekonaj Wrogów, Sojuszników i Przyjaciół do sprawdzenia
siły nieważnego głosu wyborczego

17 czerwca, 2013

O skutecznych albo nieefektywnych metodach wymiany władzy c.d.

Metody istniejące prawnie

1. Referendum - immanentne prawo Władzy Zwierzchniej Narodu - Suwerena
zawiązać komitet, zebrać 500 000 podpisów
Bezprawne uzależnienie wykonania tego prawa od woli organu podległego wskutek prawnych machinacji kartelu polityków

2. Obywatelska Inicjatywa Ustawodawcza
- ustawa o zmianie ustawy Kodeks Wyborczy (tu projekt)
- ustawa o unieważnieniu ustawy Kodeks Wyborczy
zawiązać komitet, zebrać 100 000 podpisów
Bezprawne uzależnienie wykonania tego prawa od woli organu podległego

3. Zmiana Konstytucji
Inicjatywa przypisana władzy ustawodawczej. Bez szans na poparcie członków kartelu polityków.

Inne metody


3. Nie zakazane przez prawo odwołanie posła i celowy brak prawa o odwołaniu.

 Metoda do zastosowania natychmiast.

Czynność komplementarna do wyboru, dla której intencjonalnie nie uchwalono procedury.
Może być przeprowadzona jako actus contrarius.
Polega to na zastosowaniu odpowiednio reguł tak jak do czynności wyboru .
- zawiązanie komitetu(jak dla wyboru)
- zebranie podpisów - 5 000
- głosowanie - w sposób referendalny
 Może być skuteczna.

Wystąpi potrzeba postępowania prawnego przed Trybunałem Konstytucyjnym 
- Naród sprawuje bezpośrednio Władzę Zwierzchnią, Suwerenną, Niezależną przez rzeczywistą możliwość realizacji immanentnych praw tej władzy : niezbywalnych, nieprzenaszalnych : wyboru przedstawicieli, odwołania przedstawicieli, referendum, inicjatywę ustawodawczą.
- delegacja konstytucyjna do uchwalenia ustawy o wyborach  brzmi :
"Art. 4. 1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.
2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.
Art. 10. 1. Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej opiera się na podziale i równowadze władzy ustawodawczej, władzy wykonawczej i władzy sądowniczej.
2. Władzę ustawodawczą sprawują Sejm i Senat, władzę wykonawczą Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej i Rada Ministrów, a władzę sądowniczą sądy i trybunały.
Art. 100. 
3. Zasady i tryb zgłaszania kandydatów i przeprowadzania wyborów oraz warunki ważności wyborów określa ustawa."

- Naród upoważnia wybranych przedstawicieli do udziału w pracach określonego organu na określonych  warunkach , z zakresem kompetencji i czasem pełnienia mandatu.

- delegacja konstytucyjna obejmuje organizację wyborów a nie zezwala na wprowadzenie ograniczeń powszechności, równości, bezpośredniości zarówno co do Wyborcy (osobiście) jak i podmiotu ( wprost, bez pośrednictwa osób, organizacji czy domniemania podmiotu czynności prawnej ) jego oświadczenia woli poparcia albo (zasada komplementarności) nie udzielenia poparcia

Ostatnia cecha, proporcjonalność jako najmniej ważna zdaniem ustawodawcy i Narodu, może być ograniczona jeżeli niemożliwym byłoby pogodzenie jej z trzema poprzednimi ! Nigdy odwrotnie !

- prawo wyborcze uchwalone z naruszeniem zasady bezstronności organu - Sejm ( podlega władzy  Narodu) - dla stosunków między organem a Narodem sprawującym władzę najwyższą, bez uzyskania zatwierdzenia tego prawa przez Suwerena.
Konstytucja art. 10 expresis verbis w powiązaniu z Art. 96. ust2. i Art. 127.  ust 1.stwierdzają, że tylko wykonywanie władz ustawodawczej i częściowo wykonawczej powierza się przedstawicielom z wyboru Narodu.
Władze sądownicze i wykonawcze w pozostałej części są powoływane przez władze ustawodawczą i część wykonawczej z wyboru.
A contrario część władzy zwierzchniej umożliwiająca nadzór nad wszystkimi władzami : ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą, którą może wykonywać  tylko Naród (nieprzenaszalne) : wybory, odwołanie, referendum, inicjatywa ustawodawcza pozostają przy Narodzie a reguły ich wykonywania może określić albo zatwierdzić tylko Naród - Suweren.
Organ podległy nie może ustalać warunków sprawowania nadzoru nad nim przez Władzę Zwierzchnią bez naruszenia zasady bezstronności : Nemo iudex in causa sua.
- bezprawne wprowadzenie ograniczenia swobody oświadczenia woli Wyborcy przez nakaz głosowania na całą listę (przedmiot)
- pogwałcenie zasady bezpośredniości wyborów przez przeliczenie wyników metodą istotnie zmieniającą proporcje poparcia dla partii
- pogwałcenie zasady bezpośredniości sprawowania władzy zwierzchniej w wyborach
           -  Wyborca może poprzeć  kandydatów w liczbie nie większej niż miejsc mandatowych ( obecnie nawet dwu-krotność ?? - ciułanie głosów poparcia !)

           - Wyborca nie ma możliwości swobodnego wskazania bezpośrednio, wprost tylko tych, których popiera, a pozostałym odmówić poparcia




"Preambuła :
[...]ustanawiamy Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej jako prawa podstawowe dla państwa oparte na poszanowaniu wolności i sprawiedliwości, współdziałaniu władz, dialogu społecznym oraz na zasadzie pomocniczości umacniającej uprawnienia obywateli i ich wspólnot.
Wszystkich, którzy dla dobra Trzeciej Rzeczypospolitej tę Konstytucję będą stosowali, wzywamy, aby czynili to, dbając o zachowanie przyrodzonej godności człowieka, jego prawa do wolności i obowiązku solidarności z innymi, a poszanowanie tych zasad mieli za niewzruszoną podstawę Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 2. Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.
Art. 4. 1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.
2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.
Art. 8. 1. Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przepisy Konstytucji stosuje się bezpośrednio, chyba że Konstytucja stanowi inaczej.
Art. 10. 1. Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej opiera się na podziale i równowadze władzy ustawodawczej, władzy wykonawczej i władzy sądowniczej.
2. Władzę ustawodawczą sprawują Sejm i Senat, władzę wykonawczą Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej i Rada Ministrów, a władzę sądowniczą sądy i trybunały.
Art. 11. 1. Rzeczpospolita Polska zapewnia wolność tworzenia i działania partii politycznych. Partie polityczne zrzeszają na zasadach dobrowolności i równości obywateli polskich w celu wpływania metodami demokratycznymi na kształtowanie polityki państwa.
2. Finansowanie partii politycznych jest jawne.
Art. 12. Rzeczpospolita Polska zapewnia wolność tworzenia i działania związków zawodowych, organizacji społeczno-zawodowych rolników, stowarzyszeń, ruchów obywatelskich, innych dobrowolnych zrzeszeń oraz fundacji.
Art. 30. Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych.
Art. 31. 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.
Art. 32. 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
Art. 53. 1. Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii.
7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.
Art. 95. 1. Władzę ustawodawczą w Rzeczypospolitej Polskiej sprawują Sejm i Senat.
Art. 96. 1. Sejm składa się z 460 posłów.
2. Wybory do Sejmu są powszechne, równe, bezpośrednie i proporcjonalne oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.
Art. 62. 1. Obywatel polski ma prawo udziału w referendum oraz prawo wybierania Prezydenta Rzeczypospolitej, posłów, senatorów i przedstawicieli do organów samorządu terytorialnego, jeżeli najpóźniej w dniu głosowania kończy 18 lat.
Art. 100. 1. Kandydatów na posłów i senatorów mogą zgłaszać partie polityczne oraz wyborcy.
3. Zasady i tryb zgłaszania kandydatów i przeprowadzania wyborów oraz warunki ważności wyborów określa ustawa.
Art. 173. Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz.
"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz